Het is voor patiënten erg prettig als hun huisartsenpraktijk goed telefonisch bereikbaar is. Dit is nog niet zo eenvoudig, zeker niet met de toenemende werkdruk en krapte op de arbeidsmarkt. Huisartsenpraktijken zijn zich niet altijd bewust van de mogelijkheden, er kan vaak meer dan bekend is, denk aan cloud telefonie, terugbelsystemen en mobiele telefonie geïntegreerd in vaste telefonie.
Mediis wil haar huisartsen graag ontzorgen waar dat kan, en doet dat met ondersteunende diensten en gezamenlijke inkoop. Als regio-organisatie staan we sterk in onderhandelingen met externe partijen. Vanuit het digitaliseringsprogramma #Digitaal voor elkaar zijn al verschillende projecten opgestart. Denk aan het opleiden van Digicoaches, en het vinden van een regionale voorkeursleverancier voor wachtkamerschermen.
We willen graag een volgende stap zetten, en zijn ons aan het oriënteren op een voorkeursleverancier voor telefonie. De voordelen van een regionale voorkeursleverancier zijn onder andere de mogelijkheid voor het maken van kortingsafspraken, afspraken over service en beheer, betere samenwerking binnen de huisartsenpraktijk en in de regio, én goede ondersteuning vanuit Mediis.
Werkgroep van huisartsen, praktijkmanagers en doktersassistentes
Samen met een werkgroep waarin huisartsen, praktijkmanagers en een assistente zijn vertegenwoordigd, zijn we in gesprek met verschillende leveranciers. De verwachting is dat we na de zomer kunnen komen tot een mantelovereenkomst.
Aanmelden of vragen
Geïnteresseerd? Vul het informatieverzoek hieronder in. Eén van de twee projectleiders digitalisering: Anouk Nijenhuis of Mayke Peeters, neemt dan contact op, om het vervolgtraject door te nemen, en eventuele vragen te beantwoorden.