Nieuws
Sinds de oprichting in 2022 speelt de cliëntenraad van Mediis en de Huisartsenspoedpost MH een steeds grotere rol in het verbeteren van de zorg. Onder leiding van de heer Paul Greeven, voorzitter van de cliëntenraad, heeft de raad belangrijke stappen gezet. In dit int...
Op wijkniveau is er de behoefte om regelmatig af te stemmen met betrokken partijen uit zorg en welzijn over (zorg)inhoudelijke ontwikkelingen, knelpunten en kansen in de wijk. Dit gaat niet zozeer om vragen van individuele patiënten, maar vooral over het aanbod van zor...
In 2023 heeft Mediis samen met het GHZ de papieren verwijskaart ontwikkeld: dé samenvatting van de actuele werkafspraken in onze regio. De afspraken zijn vernieuwd en alle transmurale werkafspraken in onze regio zijn nu ook online beschikbaar gemaakt in één overzic...
Wij vertegenwoordigen samen met de HAP MH (huisartsenspoedzorg) de 24/7 huisartsenzorg in de regio Midden Holland. Wij hechten belang aan de visie van patiënten, en hebben daarom een gezamenlijke cliëntenraad. De cliëntenraad praat mee over de gang van zaken binnen de o...
Gesprekken over het levenseinde zijn vaak omgeven door taboes, wat leidt tot onduidelijkheid en isolatie bij patiënten. Huisarts Suzanne Pruijssers neemt in Haastrecht het initiatief om deze stilte te doorbreken. Zij heeft met haar groepsbijeenkomsten driehonderd inwone...
Spraaktechnologie biedt kansen om de administratielast in de praktijk te verlagen. Huisartsen en praktijkmedewerkers zijn veel tijd kwijt met het bijhouden van patiëntdossiers. Mediis wil spraaktechnologie beschikbaar maken voor zoveel mogelijk praktijken, snelle implem...